משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

אוכל רטוב לכלב אל מול אוכל יבש

אוכל רטוב לכלב אל מול אוכל יבש

אוכל רטוב לכלב אל מול אוכל יבש

אין ספק שאתם מבקשים להעניק לכלב שלכם את הטוב ביותר בלבד, אך כיצד תדעו מה באמת טוב לכלב שלכם? הכנו עבורכם מאמר שיסכם את כל ההבדלים המהותיים שבין אוכל רטוב לכלב לאוכל יבש. אנו נאפשר לכם להבחין ביתרונות של כל אחד מהסוגים השונים וכמובן נציג את ההבדלים המשמעותיים בין השניים. מוכנים? בואו נצא לחקור את הסוגייה.

באיזה אוכל כדאי לבחור?

ההתלבטות באשר לסוג האוכל היא הגיונית משום שהסוגים הם רבים ומגוונים. כדי לעשות סדר בבלגן, כדאי שתכירו את ההבדל המשמעותי ביותר והוא הקו שבין אוכל יבש לאוכל רטוב. אוכל יבש לכלב נמכר בצורת גרגירים / פתיתים נוקשים ויבשים וכפועל יוצא תכולת המים היא נמוכה באופן יחסי וביחס לאוכל הרטוב. האוכל הרטוב הוא אוכל אותו רוכשים באריזות קטנות יותר ביחס לאוכל היבש ועל פי רוב הגודל הוא קופסאות שימורים – האוכל הרטוב הוא אוכל עשיר במים. לרוב האוכל הרטוב יקר יותר מהאוכל היבש אך אין דרך לקבוע חד משמעית מה עדיך, משום שלכל אחד מהמזונות היתרונות והחסרונות שלו.

הכירו את המאפיינים של האוכל היבש

מזון יבש לכלב חשוב מאוד לא רק ברמה התזונתית אלא גם לבריאות הכללית של הכלב ובין היתר לשיניים וללסת – הלעיסה של הכלב את המזון היבש חשובה מאוד לכלב ועל כן יש לבסס אכילה של מזון יבש. אוכל יבש קל מאוד לקצוב ולתת לכלב – כלב שאוכל יותר מידי נכון להעניק לו את מזון יבש. את המזון היבש ניתן לרכוש בכמויות גדולות.

הכירו את המאפיינים של האוכל הרטוב

מזון רטוב לכלב הוא בהחלט פינוק שיש לקחת בחשבון ולהעניק לכלב. שימורים לכלבים מכילים טעם עשיר והאוכל הוא ברמה גבוהה ובעל אחוזי לחות ושומן גבוהים כך שהכלב בהחלט נהנה לאכול את זה. ככל והכלבים שלכם סובלים מבעיות בלעיסה, בין אם זוהי פגיעה ספציפית / גיל מתקדם / גורים, כדאי שתגבירו את מתן האוכל הרטוב עבורו. אוכל רטוב הוא קל יותר ללעיסה , בריא יותר בשלבים השונים של הגדילה , שומר על בריאות הכלב. חסרון מהותי של מזון רטוב הוא העובדה שלאחר כ- 4 שעות בצלחת הוא מתקלקל ועל כן כלב שאוכל מעט לא כדאי לרכוש עבורו אוכל לכלבים רטוב.

אז מה קונים לכלב

שימו לב כי גם במזון היבש וגם במזון הרטוב ישנו הבדל בין הסוגים השונים באיכויות ובין החברות השונות ועל כן כדאי שתבחרו את המזון שתואם בדיוק מרבי את העדפות (הבריאותיות והמענגות) של כלבכם. כך או אחרת, בין אם אתם רוכשים אוכל רטוב לגורים ובין אם אתם רוכשים אוכל יבש לכלב, כדאי לרכוש כמות ראשונית שתאפשר לכלב לטעום אותה ורק לאחר שהכלב הראה סימנים חיוביים לאוכל (לא הקיא ולא גילה רגישות), אתם מוזמנים לרכוש עבורו את האוכל.

עוד מאמרים