משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

איך אפשר לזהות אם הכלב רזה מדי וכיצד לטפל בבעיה?

איך אפשר לזהות אם הכלב רזה מדי וכיצד לטפל בבעיה?

איך אפשר לזהות אם הכלב רזה מדי וכיצד לטפל בבעיה?

כמו בני האדם, גם לכלבים יש משקל אידיאלי שרצוי ויעמדו בו – חשוב להקפיד שלא יהיו במשקל עודף מצד אחד ומן הצד השני שלא יהיו בתת משקל. משקל עודף כמו גם תת משקל, עלולים להוביל את הכלב שלכם לבעיות בריאותיות מגוונות מהן ניתן להימנע מבעוד מועד ובאמצעות תזונה ראויה.

כדי להבחין האם הכלב שלכם רזה / במשקל עודף או במשקלו התקין עליכם לפני הכל לאפיין את הכלב שלכם ובין היתר להבין מהו הגזע של הכלב – גזע הכלב חשוב להבנת המשקל הרצוי משום שישנם גזעים שנוטים להיות רזים מטבעם ועל כן הרזון לא מטריד ולהיפך.

כך תזהו בוודאות כלב רזה

הדרך הקלה ביותר לבחון האם כלב רזה מידי, הוא למשש את הצלעות שלו ככל והעצמות בולטות ו/או מרגישים אותן בלי שמפעילים לחץ על האזור / העור ככל הנראה זהו כלב רזה שצריך לעלות במשקל. לעיתים ניתן לזהות כלב רזה על ידי עצמות צלעות בולטות בעין בלתי מזויינת. קחו בחשבון שכלב רזה מידי סובל ו/או יסבול בעתיד מבעיות בריאותיות כל עוד לא תטפלו בו כראוי. היה ואתם מזהים כי הכלב שלכם רזה מידי וניסיתם לא מעט סוגי מזון איכותיים שיסייעו לו לעלות במשקל, כדאי שתבקרו אתו אצל הווטרינר עליו אתם סומכים ובשיקול דעתו אתם מאמינים. זכרו כי לא כל רזון הוא סיבה להגיע לשלם לווטרינר וישנם מקרים בהם הרזון הוא הגיוני.

הסיבות העיקריות לתת משקל

תת זונה אצל כלבים נגרמת לרוב מהתאמה לא נכונה של מזון לכלבים. תזונה לקויה מכילה מרכיבים נחותים הן של בשר והן של עודף פחמימות מה שמוביל את הכלב להיות שמן, לפרווה שלו להיות מוזנחת ועוד. ככל והפחמימות אותן צורך הכלב מגיעות בכמות גבוהה (אופייני לשקי מזון גדולים) יגרום לו לעלות במשקל. תת תזונה פרושה איבוד של 10% ממשקל הגוף של הכלב – זוהי האינדיקציה הטובה ביותר לאבחן כלב במצב של תת משקל.

יש לא מעט כלבים שיורדים במשקל בשל התאמה לקויה של מזון הגורם להם בין היתר לאלרגיות ורגישויות המונעים מהם לעכל את האוכל כראוי. המשמעות היא שמרכיבים לא מבוטלים יוצאים החוצה ולא נספגים בגוף הילד והוא יורד דרמטית במשקל. אם גם אתם חושדים שהכלב שלכם בתת משקל ואתם לא מבינים איך לגרום לכלב להשמין, כדאי שתתחילו להשקיע ברכישת אוכל לכלבים בהתאמה מלאה לכלב שלכם תוך שאתם מבחינים ברגישות שמתפתחת לכלב. רגישות למזון באה לידי ביטוי בשלשולים, כאבי בטן, גזים, גירוי בעור, גירודים של הכלב והשפעה נראית לעין בפרוות הכלב.

ככל ותרכשו מזון איכותי יותר אשר מורכב מבשר / דגים טריים, כך הכלב יוזן ברכיבי מזון איכותיים יותר והסיכוי שלו להעלות במשקל הוא גבוה יותר.

עוד מאמרים