משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

איך לבחור רצועה לכלב?

איך לבחור רצועה לכלב?

איך לבחור רצועה לכלב?

איזה סוגי רצועות קיימים לכלבים וכיצד מומלץ לבחור רצועה לכלבכם? על כך ועוד בעמוד שלפניכם.

רצועות לכלבים הן הגדרה כוללת לרצועת הולכה ומשיכה המיועדת לחיבור על גבי רתמות המולבשות על גבי גופו של הכלב או לצרכי חיבור על גבי קולרים המחוברים לצווארו של הכלב.

סוגי רצועות לכלבים

• רצועות הולכה מבד כפול עם שאקל לחיבור לקולר/רתמה
• רצועת גלילה הידועה גם בשם רצועה נמתחת לכלב
• רצועות אילוף לכלב
• רצועת הולכה מעור
• רצועות הולכה כפולות המיועדות להולכה של שני כלבים במקביל

פרמטרים מרכזיים לבחירת רצועות לכלבים

בחירת רצועות לכלבים חייבת להיעשות בהתאם לכל אחד מהפרמטרים הבאים: מטרת השימוש ברצועה, חומרי הגלם מהם מיוצרת הרצועה, מידות הרצועה (רוחב ואורך) וסוג הסוגר המתחבר לקולר המונח על צווארו של הכלב ו/או לרמתה המתלבשת על גופו של הכלב באזור בית החזה בדרך כלל.

מידות הרצועה – מה חשוב לדעת?

מידות הרצועה הן פרמטר מרכזי בבחירת רצועה לכלב, כאשר רוחב הרצועה חייב להיות מותאם לגודלו של הכלב. רצועה לכלב גדול חייבת להיות ברוחב גדול יותר ואילו רצועה לכלב קטן יכולה להיות ברוחב קטן יותר. בנוגע לאורך הרצועה הדבר תלוי בחופש התנועה אותו אתם מעוניינים להעניק לכלבכם, כאשר רצועות נמתחות מגיעות באורכים שונים של עד 10 מטר והם מותאמים יותר להולכה של כלב קטן. מנגד, רצועות הולכה לכלב גדול מומלץ שיהיו באורך מקסימאלי של 1.5-2 מטר וזאת על מנת להבטיח לכם שליטה מוחלטת על משיכות הכלב.

סוגר נעילה לרצועת הכלב

כל רצועה לכלב מגיעה עם סוגר המתחבר לקולר ו/או לרתמה, כאשר גם לסוג הסוגר משקל לא קטן בבחירת סוג הרצועה המותאמת עבור כלבכם. ברוב המקרים, מומלץ לרכוש רצועה המגיעה עם סוגר המיוצר מפלדת אל חלד וזאת על מנת למנוע מצבי קורוזיה וחלודה. כמו כן, חשוב לוודא שאופן הפתיחה והסגירה של הסוגר על גבי הקולר/רתמה הינו קל ונוח עבורכם.

חומרי הגלם מהם מיוצרות רצועות לכלבים

רצועות לכלבים מיוצרות מחומרי גלם שונים וביניהם: ניילון, עור, בד ושרשראות ברזל. רצועות בד ועור הן רצועות ההולכה האידיאליות ביותר לכלבים בגודל בינוני – גדול וזאת במידה והן מגיעות ברוחב המתאים לגודלו של הכלב. רצועות ניילון לעומת זאת הן רצועות המצויות בעיקר ברצועות גלילה (רצועה נמתחת) המותאמת יותר לכלבים בגודל קטן עד בינוני. לעומת זאת, רצועות המיוצרות משרשראות ברזל משמשות בעיקר לצרכי קשירה בחצר והן פחות נוחות לצרכי הולכה.
לסיכום, בחירת הרצועה חייבת להיעשות בהתאם לכל אחד מהפרמטרים המרכזיים המופיעים לעיל, כאשר מומלץ להחליף את הרצועה אחת למספר חודשים (לפחות פעם בשנה) בהתאם להיקף השימוש שלכם ברצועה ובהתאם למצבה התחזוקתי. כמו כן, קיימת חשיבות רבה להחלפת הרצועה בכל פעם שהסוגר הופך להיות נוקשה מדי.

עוד מאמרים