משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

איך למנוע קרציות ופרעושים אצל כלבים?

איך למנוע קרציות ופרעושים אצל כלבים?

איך למנוע קרציות ופרעושים אצל כלבים?

נדירים בעלי הכלבים אשר לא נתקלו בקרציות או בפרעושים (ולרוב בשני הטפילים גם יחד). מדובר במזיקים קטנים במיוחד, אך עדיף לא להתרשם מהגודל שלהם, מכיוון שהצרות אותן הם יכולות לגרום הן לכלב והן לכל דיירי הבית הן גדולות (קרציות לכלבים לדוגמא, עלולות לגרום להם לחלות במחלות כמו: מחלת ליים וקדחת הקרציות). החדשות הטובות הן שכיום, יש לא מעט אמצעים יעילים אשר בכוחם למנוע מהטפילים “לבצע את זממם” ולהידבק לכלב. יחד עם זאת, במקרה שהם בכל זאת מצאו את הדרך, חשוב לדעת לזהות אותם בזמן ולבצע טיפול – וזאת, עוד לפני שהם יספיקו לגרום לנזקים.

איך מזהים קרציות או פרעושים לכלבים?

הדרך המרכזית לזהות את קיומם של טפילים אלו, היא לבדוק אם הכלב מתגרד – אם הכלב מרבה להתגרד או להתעסק עם הפרווה שלו, קיים סיכוי גבוה שאחד מ-2 סוגי המזיקים הקטנים מצא את דרכו לפרווה שלו. בשלב הבא, כדאי פשוט לבדוק את הכלב, לחפש על גבי הגוף שלו את אותן הקרציות והפרעושים – כאן חשוב לציין שבעוד שאת הקרציות קשה לפספס, הפרעושים הינם קטנים יותר ולפעמים קשה להבחין בהם. במקרים בהם לא זיהינו את המזיקים בזמן והם הספיקו להתפשט, הכלב עלול לגלות סימפטומים של חוסר תאבון, עצבנות/ תוקפנות ואף דיכאון – ובמקרה כזה, חשוב למהר ולטפל בו, מכיוון שישנם מקרים קיצוניים בהם הטפילים עלולים לגרום למוות. כאמור, יש לא מעט אמצעים אשר תפקידם למנוע ולמגר קרציות ופרעושים לכלבים כאשר הנפוצים שביניהם הם: קולר סרסטו לכלב ואותן אמפולות לכלבים.

איך מטפלים בתופעה?

איך מטפלים בתופעה של קרציות ופרעושים לכלבים

ובכן, אם גילתם קרציות או פרעושים על הכלב שלכם, אחד מהאמצעים האפקטיביים ביותר העומדים לרשותכם הוא אותו קולר סרסטו לכלב – קולר אשר יכול להיות אפקטיבי לתקופה שבין חודש לחצי שנה – הייחוד של הקולר זאת העובדה שהוא יעיל נגד שני סוגי הטפילים. אפשרות נוספת היא כאמור, שימוש באותן אמפולות – אלו יכולות להיות 2 אמפולות נפרדות: אמפולה נגד קרציות ואמפולה נגד פרעושים או אמפולה לכלב שהינה יעילה נגד שני המזיקים גם יחד. אמצעים נוספים אותם תוכלו למצוא בשוק ומיועדים בדיוק עבור המטרה זו הם: שמפו לכלב, אבקת איבוק, כדורים נגד קרציות, תרסיס ועוד.. כאן חשוב לציין שלא כל האמצעים נחשבים כיעילים במאת האחוזים ולכן, ההמלצה היא לבחור את האמצעים בהם עושים שימוש עבור המטרה בצורה מוקפדת ומושכלת.

איך מונעים קרציות ופרעושים אצל כלבים?

בכדי למנוע מהכלבים שלכם ומעצמכם את המצב הלא נעים הזה, ישנן מספר פעולות מניעה בהן תוכלו לנקוט ובין היתר: לשמור על בית נקי ויבש, להקפיד לספר את הכלב אחת לתקופת זמן (מה שיאפשר לאתר בזמן את אותם המזיקים) וכמובן, להשתמש באותם האמצעים אשר יכולים למנוע הופעת קרציות או פרעושים – כמו האמפולות והקולר.

עוד מאמרים