משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

דיכאון אצל כלבים - כל התסמינים, הסיבות והפתרונות

דיכאון אצל כלבים - כל התסמינים, הסיבות והפתרונות

דיכאון אצל כלבים - כל התסמינים, הסיבות והפתרונות

בדומה להולכים על שתיים, גם ההולכים על ארבע עשויים לסבול מתסמיני דיכאון וחרדה הבאים לידי ביטוי באופנים שונים העשויים להשפיע במידה ניכרת על התנהגותם של הכלבים ברמה היומיומית. במאמר שלפניכם נציג בפניכם את הסיבות והתסמינים המרכזיים העשויים להעיד על כך שכלבכם האהוב סובל מדיכאון או חרדה.

דיכאון אצל כלבים – מה חשוב לדעת?

דיכאון אצל כלבים עשוי להתפתח מסיבות שונות הקשורות לתקופות שונות בחייהם, החל מהפרדתם מאימם בהיותם גורים, דרך התמודדות עם טראומות אותן הם חווים לאורך חייהם ועד לאופן התמודדות עם השינויים המתרחשים בגופם ככל שהם מתבגרים ומתקרבים לגיל זקנה. לעיתים, דיכאון אצל כלבים הוא פועל יוצא של חרדה מתמשכת העשויה לנבוע מסיבות שונות כגון: חרדה מרעש לנוכח יכולת קליטה של צלילים גבוהים, פחד ותחושת איום מכלבים אחרים בסביבתו וסיבות נוספות העשויות להוביל למצבי חרדה אצל כלבים ולהופעתם של תסמיני כלב בדיכאון כגון: מעבר לסביבת מגורים חדשה, שינויים בהרכב המשפחה (הוספת תינוק וכו’), חיית מחמד חדשה בבית, שינוי בשגרת היומיום של הכלב, שהות ממושכת בבית כאשר הכלב לבדו, פרידה מבן משפחה שנפטר ועוד.

כלב בדיכאון – מה התסמינים העשויים להעיד על כך?

כלב בדיכאון או בהתקף חרדה מתמשך, מגיב ומתנהג בצורה שונה אשר אינה מותירה מקום לספק לכך שעובר עליו משהו. במקרים בהם הדיכאון או התקף החרדה מופיעים באופן זמני, הכלב עשוי להפסיק לאכול ולשתות או להימנע מכך וכמו כן הוא נוטה לחוסר אנרגיה. תופעות אלו עשויות אומנם לחלוף מאליהן לאחר מספר ימים, אך בהחלט חשוב להיות מודעים אליהן ולעקוב אחר ההתנהגות היומיומית של הכלב. במצבים בהם הכלב ממשיך להתנהג בצורה אפאתית הכוללת בין היתר את התסמינים הבאים: שינה לא עמוקה, חוסר שקט כללי, שינוי בהרגלי היציאות (צרכים), תוקפנות לא מוסברת, הליכה איטית, חוסר חשק לפעילות אנרגטית וכדומה, קיימת חשיבות רבה לקבלת עזרה מיידית אצל הווטרינר.
להתקפי חרדה זמניים נלווים תסמינים כגון: רעידות בגוף, ריור מוגבר, דופק מואץ, אישונים מורחבים, איבוד שליטה על הצרכים, נביחות או יללות פתאומיות ובלתי פוסקות וגם תוקפנות. במצבים אלו, חשוב להרגיע את הכלב ככל שניתן ובמידת הצורך לפנות באופן מיידי לווטרינר.

איך להוציא כלב מדיכאון?

במידה וגם אתם מרגישים שחלו אי – אילו שיניים לאחרונה בהתנהגותו של כלבכם ואתם חוששים שהוא סובל מתסמיני דיכאון או חרדה, ההמלצה הטובה ביותר עבורכם היא הערפת אהבה ותשומת לב מעבר לרגיל. הקדשת תשומת לב ואהבה לכלביכם עשויה לשנות את התנהגותו לאורך זמן ולסייע לו להתמודד עם תחושותיו. כמו כן, מומלץ להימנע מהבעת כעס על הכלב בכל מצב. בנוגע לשאלה איך לטפל בכלב בדיכאון תוכלו למצוא מענה תרופתי באמצעות בדיקת הכלב על ידי ווטרינר.
עוד כמה דברים שתוכלו לעשות בשביל להפחית את הדיכאון אצל הכלב הן פעולות בסיסיות כגון יציאה להליכה עם הכלב (3-4 פעמים במשך היום) כדי שהכלבים יריחו את הסביבה ושיהיה להם אינטראקציה עם כלבים אחרים.
בנוסף, ספקו להם גירוי מנטלי באמצעות צעצועים ותרגילים, תעניקו להם מזון כלבים איכותי והכי חשוב – בלו איתם זמן.

אולי יעניין אתכם לקרוא עוד על: טיפול בגורי כלבים – כך תטפלו בגור שלכם בצורה נכונה

עוד מאמרים