משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

דירוג מזון לכלבים - סיקור מקיף על מותגי המזון המומלצים לכלבים

דירוג מזון לכלבים - סיקור מקיף על מותגי המזון המומלצים לכלבים

דירוג מזון לכלבים - סיקור מקיף על מותגי המזון המומלצים לכלבים

רוצים להעניק לכלביכם את המזון הטוב והמומלץ ביותר בעבורו? בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא מידע מקיף על מותגי המזון המומלצים לצד מידע כללי על החשיבות הנלווית לבחירת אוכל איכותי ומומלץ ועל אופן דירוג המזון לכל סוגי הכלבים.

החשיבות הנלווית לבחירת אוכל איכותי לכלבים

המזון אותו צורכים כל סוגי הכלבים, משפיע במידה ניכרת על התפתחותם, בריאותם, תפקוד מערכות גופם, נראות ומצב פרוותם והיבטים נוספים הקשורים לאופן התנהגותם, ולכן, בחירת אוכל לכלבים חשוב שתעשה בהתאם למספר קריטריונים מרכזיים כגון: גיל הכלב, סוג וגודל הכלב, צרכיו הרפואיים של הכלב וקריטריונים נוספים הקשורים לאופן בו כלביכם מגיב לסוג המזון שבחרתם עבורו. לצורך כך, חשוב שתעקבו אחר רמת האנרגיה של כלבכם, מראה הפרווה, ריח הפה, בריאות השיניים, צבע וצורת הצואה והאופן בו הוא ניגש לקערת האוכל, בכל פעם שאתם משנים לו את סוג המזון ו/או מנסים להרגיל אותו לסוג כזה או אחר של מזון לכלבים.

אוכל מומלץ לכלבים – מה חשוב לדעת?

כל סוג של מזון לכלבים הוא למעשה תערובת של חומרי גלם שונים המשלבים בתוכם מינונים כאלו ואחרים של מרכיבים תזונתיים כגון: שומנים, פחמימות, חלבונים, ויטמינים וכדומה, כאשר נהוג לסווג את סוגי המזונות לארבעה סוגי מזון עיקריים: מזון בסיסי המכיל בתוכו אחוזי שומן גבוהים, מזון פרימיום המשלב בתוכו בשר לצד מרכיבים תזונתיים נוספים, מזון סופר פרימיום המכיל בתוכו בעיקר חלבון ממקור חי ופחמימות מורכבות ומזון אולטרה פרימיום המשלב בתוכו את כל המרכיבים התזונתיים האיכותיים והמומלצים ביותר לסוגי הכלבים השונים.
אוכל מומלץ לכלבים הוא בדרך אוכל המשלב בתוכו יותר מרכיבי בשר ו/או עוף כחלבון ופחות פחמימות ריקות ודגנים, כאשר ישנן חברות מזון לכלבים “הדואגות” לנפח את תערובת המזון באמצעות דגנים כגון תירס אשר אינם מומלצים לאף כלב ועשויים לגרום לו למגוון רחב של בעיות במערכת העיכול.

דירוג מזון לכלבים – כיצד הוא מתבצע?

דירוג מזון לכלבים היא שיטת דירוג אוניברסאלית שמטרתה לדרג את סוגי המזונות לכלבים על פי המרכיבים השונים המצויים במזון ובהתאם לפרמטרים נוספים הקשורים בין היתר לארץ המקור בה מגודלים חומרי הגלם לצורך הכנת תערובות המזון, תהליכי הפיקוח על חברות המזון לכלבים וכדומה.
על פי שיטת דירוג זו, המרכיב העיקרי והמומלץ ביותר במזון יבש לכלבים הוא חלבון מן החי המגיע מבשר טרי או עוף טרי, אשר לא עבר תהליכי עיבוד מתמשכים למעט הוצאת העצמות. מרכיב זה מצוי בעיקר במזון מסוג אולטרה פרימיום לכלבים. מרכיבים נוספים המצויים במזון מומלץ לכלבים כוללים בשר/עוף מיובש, שיבולת שועל כפחמימה מורכבת ו/או חיטה מלאה ופירות וירקות מיובשים הנחשבים לעתירי מינרלים, ויטמינים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים. על פי שיטת הדירוג מזון לכלבים, מומלץ להתרחק ממזונות המשלבים בתוכם חלבון צמחי כגון סויה, אורז לבן ותירס.
>> קראו עוד בנושא על מה מותר ומה אסור לכלבים לאכול

על מנת להסדיר את נושא דירוג מזון לכלבים נוסד בשנת 2008 האתר DogFoodAdvisor הנחשב לאורים ותומים בתחום דירוג המזון לכלבים. אתר זה נטול מאינטרסים כלכליים וכל ממצאי הדירוג המוצגים בו מבוססים על מחקרים שונים המתקיימים בחו”ל בתחום המזון לכלבים ועל נתוני מחקר של חברות המזון המובילות ביותר בעולם.

דירוג אוכל לכלבים – המותגים המובילים

להלן מידע כללי על מותגי המזון לכלבים המובילים ביותר על פי קטגוריות הדירוג הנפוצות:

מונג’ MONGE

חברת מונג'
Image Source: monge.it

מותג מזון לכלבים המיוצר באיטליה עם ניסיון של למעלה מ-5 עשורים בתחום. חברת מונג’ מייצרת סדרה של מתכוני אוכל לכלבים המותאמים לכל סוגי הכלבים על פי גילם וגודלם. מוצרי המזון לכלבים של חברת מונג’ מבוססים על חלבון מן החי, כאשר הדגש הוא על יותר בשר ופחות דגנים ופחמימות.

רויאל קנין ROYAL CANIN

 

חברת רויאל קנין
Image Source: royalcanin.com

מותג מזון לכלבים המיוצר בצרפת, הנחשב לאחד מהמותגים המובילים ביותר בישראל. חברת רויאל קנין הוקמה בצרפת בשנת 1968 על ידי קבוצת וטרינרים ששמה לה למטרה ייצור של מזונות אשר יענו על כל צרכיהם של חיות המחמד וביניהם כלבים מכל סוג וגודל. כל מוצרי החברה מיוצרים לאחר תהליכי פיתוח מתמשכים המבוססים על מחקרים מדעיים מתקדמים בתחום מזון לכלבים.

בונזו

חברת בונזו
Image Source: bonzo.co.il

מותג מזון לכלבים של חברת ביופט הוא למעשה פרי פיתוח ישראלי – צרפתי – אמריקאי שהחל את דרכו בשנת 1074 ותוך פרק זמן קצר הפך לשם גנרי למזון לכלבים. מוצרי המותג בונזו מיוצרים בפיקוח וטרינרי צמוד והם כוללים שילוב איכותי של בשר כגון בקר, כבד ועוף לצד דגנים, כאשר המזון היבש מכיל גם השלמה של ויטמינים עד ל-100% מכמות הויטמינים והמינרלים הנחוצים לכל סוגי הכלבים.

פרו פלאן

חברת פרו פלאן - פורינה
Image Source: purina.co.il

מותג מזון מסוג סופר פרימיום לכלבים תוצרת איטליה. מותג פרו פלאן החל את דרכו בשנת 1943 תחת השם פורינה והוא היה למותג המזון לכלבים הראשון בעולם אשר שילב בשר אמיתי בתערובות המזון לכלבים. מיום היווסדו של המותג ועד היום, מושם דגש עיקרי על שימוש בחומרי גלם איכותיים ויקרים בכל מוצרי החברה.

אקאנה ACANA

חברת אקאנה
Image Source: acana.com

מותג מזון לכלבים הנחשב למזון ברמת האולטרה פרימיום הנמכר ביותר בישראל. כל מוצרי המזון של חברת אקאנה (ACANA) משלבים בתוכם בעיקר בשר המספק חלבון מן החי בכמויות נכבדות. אקאנה היא חברת מזון לכלבים קנדית המקפידה על כך שכל חומרי הגלם בהם היא עושה שימוש יהיו של ספקים מקומיים מרחבי קנדה. תערובות המזון של אקאנה משלב בתוכו בקר מגידולי חווה, עופות וירקות ופירות.

נטרול דלישס NATURAL&DELICIOUS

נטורל דלישס
Image Source: farmina.com

מותג מזון לכלבים תוצרת איטליה הנחשב לאחד ממותגי המזון המומלצים ביותר למניעת עודף משקל וסוכרת. מוצרי החברה מיוצרים מחומרי גלם איכותיים, וביניהם מוצרים היפו אלרגניים ללא דגנים. מוצרי החברה אינם כוללים עוף והם מבוססים על מקור חלבון מדגים. כמו כן, מוצרי נטורל דלישס כוללים מזון לגורי כלבים המכיל בתוכו 70% מוצרים מן החי ו-30% פירות וריקות בתוספת ויטמינים ומינרלים.

הילס HILLs

 

חברת הילס
Image Source: hillspet.co.il

חברת הילס המתמחה בייצור אוכל לכלבים מעסיקה קבוצת וטרינרים המונה 200 אנשי מקצוע המלווים את כל תהליכי המחקר והפיתוח של מוצרי החברה, והתוצאה: מזון איכותי לכלבים המבוסס על חומרי הגלם העומדים הסטנדרטים הגבוהים ביותר בענף. בין מוצרי החברה תוכלו למצוא מזונות לכל סוגי הכלבים בכל גיל. מזון לגורי כלבים עד 14 ק”ג של חברת הילס נחשב לאחד מהמוצרים המבוקשים ביותר בקטגוריה וזאת לנוכח הועבדה שהוא משלב בתוכו חומצות שומן חיוניות וזאת לצד היותו עשיר בנוגדי חמצון ומינרלים, והכול מונגש לגור הכלבים שלכם בטעם כבש עסיסי.

רוצים לדעת יותר על אוכל מומלץ לכלבים? המומחים של יער הפרא כאן לשירותכם. אנחנו בחברת יער הפרא, עוסקים ומתמחים בשיווק מזון מומלץ ואיכותי לכלבים כבר למעלה מ-20 שנה ולאורך כל השנים אנו עומדים לרשות קהל לקוחותינו בכל שאלה ועניין הקשורה לבחירת מזון מומלץ לכלבים. למידע נוסף בנושא אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר 08-6722076

עוד מאמרים