משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

המדריך המלא לבחירת אוכל לחתולים

המדריך המלא לבחירת אוכל לחתולים

המדריך המלא לבחירת אוכל לחתולים

מגדלים חתולי בית כחיות מחמד? נוהגים להאכיל את חתולי הרחוב בסביבת מגוריכם? במדריך שלפניכם תוכלו למצוא את כל המידע הנחוץ לכם על בחירת מזון לחתולים.

בדומה לסוגי אוכל המיועדים לחיות מחמד אחרות, גם מזון לחתולים מסווג על פי קטגוריות שונות המעידות בין היתר על איכותו של המזון ומרכיביו.
כפועל יוצא מכך, גם אוכל לחתולים מסווג על פי אוכל פרימיום משלב בתוכו את רכיבי המזון החיוניים והמומלצים ביותר לחתולים ולפי סוגי מזון זולים יותר המיועדים בעיקר לצרכי הזנה של חתולי הרחוב.

בחירת מזון לחתולים – מה חשוב לדעת?

את מזונות הפרימיום לחתולים, כלומר סוגי המזון המומלצים והחיוניים ביותר לבריאותו של כל חתול, נהוג לסווג לשני סוגי מזון עיקריים, האחד משמש להזנה של גורי חתולים והשני משמש להזנה של חתולים בוגרים.
אוכל לגורי חתולים מיועד לכל סוגי החתולים מגיל לידה ועד גיל שישה חודשים, כאשר אוכל לחתולים בוגרים הוא אוכל המיועד להזנת כל סוגי החתולים מגיל שישה חודשים ואילך.

מה ההבדל בין אוכל לגורי חתולים לבין אוכל לחתולים בוגרים?

מזון לגורי חתולים הוא אוכל לחתולים המכיל בתוכו כמות גדולה יחסית של קלוריות הנחוצות וחיוניות לצרכי התפתחותו של הגור. אוכל זה, מיועד לחתולים עד גיל שישה חודשים, כאשר ההמלצה הבריאותית הרווחת היא לספק לחתול אך ורק מזון יבש עשיר בקלוריות עד הגיעו לגיל שישה חודשים.

כאשר החתול מגיע לגיל שישה חודשים מומלץ להתחיל לשלב בתפריט היומי שלו גם מזון עשיר יותר המכיל בתוכו ויטמינים, נוגדי חמצון, חלבונים ופחמימות.
מזון לחתולים בוגרים מגיל שישה חודשים ואילך מתאפיין בין היתר בטעמי עוף או דגים וזאת לצד שילוב של חטיפים לחתולים המשלבים בתוכם ויטמינים ורכיבים חיוניים נוספים השומרים על בריאותו של החתול.

אם כך, מהו מזון רפואי לחתולים ומתי תדרשו לעשות בו שימוש?

מזון רפואי לחתולים הוא למעשה מזון המיועד לצרכי טיפול בבעיות רפואיות שונות מהן חתולים עלולים לסבול בשלב כזה או אחר. ברוב המקרים, מזון רפואי לחתולים יכול לסייע במצבים כגון: קיבה רגישה או דלקות בדרכי השתן אצל החתול, כאשר האבחנה הרפואית לצורך כך חייבת להיעשות במסגרת בדיקה של וטרינר שבהתאם לממצאיה הווטרינר הוא זה שגם ימליץ לכם על סוג המזון הרפואי הנדרש לחתול אותו אתם מגדלים.

החתול שלכם סובל מהשמנה? זה הזמן להחליף לו את סוג האוכל למזון דיאטטי

בדומה לכלבים או לכל חיית מחמד אחרת, גם חתולים עלולים לסבול מהשמנה בעקבות הזנת יתר ו/או בעקבות בחירה של מזון לא מתאים לסוג החתול. במקרים בהם החתול אותו אתם מגדלים סובל מהשמנה, מומלץ להיוועץ עם ווטרינר ולהחליף לו את סוג המזון באופן מיידי. ברוב המקרים, המזון הדיאטטי המומלץ לחתולים הוא מזון עשיר בסיבים תזונתיים ומופחת בשומן וקלוריות. כמו כן, במקרים אלו חשוב גם להימנע מהזנת החתול בחטיפים עתירי שומן וקלוריות ולבחור בחטיפים לחתולים עשירים בסיבים תזונתיים.

עוד מאמרים