משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

כל מה שצריך לדעת לפני רכישת מזון לכלב שלכם

כל מה שצריך לדעת לפני רכישת מזון לכלב שלכם

כל מה שצריך לדעת לפני רכישת מזון לכלב שלכם

הכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם, וככזה, כל אדם המגדל כלב מעוניין לספק לו את סוג המזון האיכותי ביותר. בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא את כל המידע הנחוץ לכם לפני בחירה ורכישה של מזון לכלב שלכם.

סוגי מזון לכלבים

מזון לכלבים מסווג לארבעה סוגי מזון עיקריים:

  1. מזון אולטרה פרימיום המכיל בתוכו את מרכיבי התזונה האיכותיים והמומלצים ביותר לכל סוגי הכלבים
  2. מזון סופר פרימיום המכיל בתוכו חלבון ממקור חי ופחמימות מורכבות
  3. מזון פרימיום המכיל בשר לצד מרכיבי תזונה נוספים
  4. מזון בסיסי לכלבים המכיל בתוכו אחוזי שומן גבוהים – מבין כל סוגי המזון לכלבים, המזון הבסיסי הוא המזון הזול ברמת המחיר בקטגוריה והמזון הנחות ביותר מבחינת ערכיו התזונתיים ובמקרים מסוימים הוא עלול להוביל לקיצור בתחולת החיים של הכלב.

אוכל לכלבים על פי חלוקה לגילים

כאשר מדברים על אוכל לכלבים מדברים על שלושה סוגי מזון המיועדים לכלבים בגילים שונים: אוכל לגורי כלבים מגיל לידה עד גיל חצי שנה לערך, מזון לכלבים בוגרים מגיל חצי שנה עד גיל שמונה ומזון לכלבים מבוגרים (סניור) מגיל שמונה שנים ואילך. ההבדל בין סוגי המזון על פי חלוקה לגילים בא לידי ביטוי במרכיבים התזונתיים המצויים בסוגי המזון השונים.

סוגי אוכל לכלבים על פי חלוקה לגילים – מה חשוב לדעת?

גורי כלבים מכל סוג זקוקים למזונות המכילים מקורות אנרגיה רבים, ולכן, אוכל לגורי כלבים מכיל בתוכו בדרך כלל כמות גדולה של ויטמינים, פרוטאין, שומן ומינרלים שמטרתם לסייע לגור לפתח את גופו ואת מערכת העיכול שלו. מנגד, מזון לכלבים בוגרים עד גיל שמונה לערך, חייבים לכלול פחמימות לצד נוגדי חמצון, חלבונים ו-ויטמינים המסייעים לשמירה על מערכות גופו של הכלב ולרמת האנרגיה לה הוא נחוץ.

לעומתם, מזון לכלבים מבוגרים מעל גיל 8, חייב לשלב בתוכו מרכיבים המותאמים לשינויים אותם חווה גופם של כלבים מבוגרים. מזון זה מכיל יותר חלבונים ופחות קלוריות, כאשר מינון הויטמינים ונוגדי החמצון הוא מאוזן בהשוואה לכמויות המצויות במזון לכלבים בוגרים לצורך העניין.

מזון דיאטטי לכלבים – למי הוא נחוץ?

כלבים עם נטייה להשמנה או כלבים אשר אינם “פורקים” מרץ ואנרגיה בהתאם לגילם, נדרשים למזון מופחת קלוריות ושמון ועשיר בסיבים תזונתיים המסייעים להפחתה במשקל. חשוב לציין שכלבים בעלי נטייה להשמנה עלולים לסבול יותר מבעיות בריאותיות וככל שהם משמינים יותר כך הם מקצרים את תוחלת חייהם.
כלבים הסובלים מבעיות בריאותיות כאלו ואחרות, נדרשים להזנה באמצעות אוכל היפואלרגני לכלבים וזאת בהתאם לבעיה ממנה הם סובלים, ולכן, התאמת סוג המזון במקרים אלו, חשוב ומומלץ שייעשה לאחר בדיקתו של הכלב על ידי וטרינר ובהתאם להמלצותיו של הווטרינר בכל הנוגע לסוג המזון ומינונו.

עוד מאמרים