משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

למה כלבים אוכלים דשא? והאם יש סיבה לדאגה?

למה כלבים אוכלים דשא? והאם יש סיבה לדאגה?

למה כלבים אוכלים דשא? והאם יש סיבה לדאגה?

הכלבים שלנו מתנהגים לעיתים בצורה חסרת היגיון ובאופן משעשע למדי, אך בעוד שישנן התנהגויות שניתן לשייך לשובבות או לאינסטינקטים חייתיים, ישנן כמה התנהגויות ומעשים שהכלבים שלנו עושים שאנחנו פשוט לא מצליחים להבין מה עומד מאחוריהם. אחת מהפעולות הללו היא אכילת דשא והתכנסנו כאן כדי לפתור את התעלומה

האם הכלב שלי צמחוני?

כלבים הם אחת מחיות המחמד הפופולאריות ביותר, כשמלבד נאמנותם המוחלטת, הם גם מספקים לנו המון רגעים של הנאה ושעשוע, הנובעים בחלקם מהתנהגויות מוזרות ואף מטופשות. אך ישנן התנהגויות שאנחנו כלל לא מצליחים להבין מהיכן הן נובעות ואף מצליחות להטריד אותנו במידה מסוימת ולעורר את דאגתנו כלפי הכלב שלנו – אכילת עשב.
תופעה זו היא תופעה די מוכרת, אשר נעשו עליה מספר מחקרים שבחנו למה כלבים אוכלים עשב והיא לבטח אינה מעידה על כך שהכלב שלכם הפך להיות צמחוני. כך, מחקר הראה שבניגוד לדעה הרווחת שמקור התופעה של אכילת עשב אצל הכלבים נובעת ממחלה מסוימת או רצון של הכלבים ליצור פעולת הקאה, פחות מ – 25% מהכלבים הנבדקים הקיאו לאחר אכילת עשב ואחוז זעום אף יותר (פחות מ – 10%) הראו סימני מחלה כלשהם בסמוך לאכילת העשב.

אז למה כלבים אוכלים דשא?

אם לא מדובר במחלה כלשהיא, או רצון להקיא, אז למה הכלב שלנו זולל בהנאה את הדשא? למעשה, ייתכנו מספר סיבות בגללן הכלב שלנו מתחיל ללעוס דשא בהנאה וכפי שנראה, במרבית המקרים סיבות אלו אינן מקור לדאגה.
אחת הסיבות השכיחות ביותר בגללן כלבים נוטים לאכול דשא היא בכדי לשפר את פעילות מערכת העיכול, כמו גם הצורך בסיבים תזונתיים שייתכן וחסרים להם. בנוסף, ייתכן והכלב שלנו התחיל לפתח את הנטייה לאכול דשא מתוך שעמום ובמטרה לבחון טעמים חדשים, כך שאם תהפכו את היציאה לטיול לחווייתית יותר, ייתכן ותמצאו את הפתרון לבעיה.
על אף שאכילת עשב אינה מזיקה לכלבים ואינה מצריכה לעורר בנו תחושות דאגה, ישנם מספר סוגי צמחים שעלולים להיות רעילים לכלבים, מלבד עצם העובדה כי חלקם מרוססים ברעלים שונים וקוטלים חרקים, העלולים להיות מסוכנים לכלבים שלנו. אז כיצד בכל זאת נוכל למנוע מהכלב שלנו את אכילת הדשא?

אוכל היפואלרגני לכלבים

כדי לגרום לכלב שלנו להפסיק לאכול דשא, חשוב להבין ממה נובע הצורך לאכול דשא, כאשר במקרים של שעמום או חיקוי כלבים אחרים, ניתן להשתמש במגוון שיטות אילוף והתניה ופעילויות מאתגרות ומהנות שלא יותירו את הכלב שלנו משועמם לרגע.
אך פעמים רבות מדובר בחוסר בסיבים תזונתיים, או בצורך לשפר את פעילותה של מערכת העיכול והפתרון לבעיה זו נמצא באוכל היפואלרגני לכלבים. כך, בין סוגי מזון לכלבים, תוכלו למצוא את המזון ההיפואלרגני, מזון מיוחד המסייע לכלבים להתמודד עם אלרגיות שונות ובעיות במערכת העיכול, כך שלא יצטרכו את עזרתם של העשבים השונים.

– אולי יעניין אתכם לקרוא עוד על: איך משחררים עצירות לכלב?

עוד מאמרים