משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

מה חשוב לדעת לגבי האכלת חתולים?

מה חשוב לדעת לגבי האכלת חתולים?

מה חשוב לדעת לגבי האכלת חתולים?

חתולים נתפסים בדרך כלל כטורפים, אך הם יכולים לקבל את החומרים המזינים שלהם מירקות וממוצרי חלב מסוימים. מזון יבש לחתולים נחשב כאופציה טובה עבור החתול שלכם, אך חשוב לדעת איזה סוג מזון יתאים לו או לה.

כיום, התזונה של חתול יכולה להיות מורכבת מיותר מסתם בשר. חתולים צריכים לאכול דברים שונים בתקופות שונות בחייהם. במשך השנתיים הראשונות בערך, החתול צריך לקבל מזון עתיר חלבון המכיל מעט או ללא פחמימות. הכרת המדע שמאחורי הצרכים התזונתיים של החתול שלך חשובה לבריאותו ולרווחתו הכללית.

החשיבות של תזונה איכותית לחתולים

לחתולים ולבני אדם יש צרכים תזונתיים שונים. לדוגמה, חתולים זקוקים לכמות גבוהה של חלבון בתזונה שלהם מכיוון שחסרה להם מערכת האנזימים לעיכול פחמימות. בדרך כלל אומרים שחתול הוא טורף, אבל הוא יכול לקבל את החומרים המזינים שלו מירקות וממוצרי חלב מסוימים. באשר למזון יבש לחתולים, בחירת הסוג המתאים לחתול שלכם חשובה מכיוון שסוגי מזון שונים יעבדו בצורה הטובה ביותר עבור חתולים שונים.

למרות שכל החתולים הם טורפים, לכל אחד יש צרכים תזונתיים משלו המבוססים על גזע, אורח חיים, מצב בריאותי וגיל. לדוגמה, גורי חתולים זקוקים להרבה יותר חלבון בתזונה שלהם מאשר חתולים בוגרים, כי הם גדלים במהירות.

התזונה של חתול צריכה להיות מורכבת מכמויות גבוהות של חלבון, כמויות מתונות של שומן וכמויות נמוכות של פחמימות. לגורי חתולים שרק נגמלים מהנקה יש צרכים מיוחדים מכיוון שהם צריכים כמות גבוהה יותר של סיבים כדי למנוע כדורי פרווה.

תהליך העיכול של חתול

לרוב יודעים את היסודות של מה שהחתול יאכל במהלך חייו, אבל חשוב גם לדעת שהגנטיקה משחקת תפקיד באופן שבו הגוף של החתול מפרק חלבונים. ניתן לומר שתהליך העיכול מתרחש בשלושה שלבים:

1. בשלב הראשון, המזון מתערבב עם אנזימים מהלבלב והקיבה בזמן שהוא עובר דרך מערכת העיכול.

2. בשלב השני, חומרי הזנה נספגים במעי הדק ובכבד.

3. בשלב השלישי, חומרים מזינים עוברים לזרם הדם ומשמשים את התאים לאנרגיה או לבניית רקמות.

גם הקיבה וגם המעיים זקוקים לחיידקים טובים כדי לעבוד היטב. המעי הגס גם ממלא תפקיד חשוב בעיכול מכיוון שהוא סופג מים מהמזון המעוכל לפני פינוי הפסולת. המעי הגס מכיל גם חיידקים טובים המסייעים לחתול לספוג חומרים מזינים מהמזון. זו הסיבה שחשוב לדאוג לתזונה של החתול שלך, לעיכול ולבריאות הכללית.

לסיכום

בחירה נכונה של מזון לחתולים יכולה לעשות את ההבדל בין חתול בריא ושמח לבין חתול עם בעיות בריאותיות. התחילו כמה שיותר מוקדם לתת לחתול שלכם אוכל איכותי ותראו את התוצאות בטווח הרחוק.
חתולים יכולים לקבל את החומרים המזינים שלהם גם מירקות וממוצרי חלב מסוימים. בחירת מזון יבש לחתולים היא אופציה טובה לחתולכם אך כמובן צריך לקחת בחשבון איזה סוג מזון יתאים לחתול (במידה ואתם צריכים ייעוץ מקצועי, הצוות של יער הפרא ישמח לעמוד לרשותכם.)

(מאמר זה נכתב על ידי אלמוג קינן, אתר חתוליק)

עוד מאמרים