משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

מה מותר לכלבים לאכול ומה אסור?- הרשימה המלאה

מה מותר לכלבים לאכול ומה אסור?- הרשימה המלאה

מה מותר לכלבים לאכול ומה אסור?- הרשימה המלאה

מגדלים גזע כזה או אחר של כלבים? בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא מידע מורחב על מה מותר לכלבים לאכול ומה אסור להם?
כאשר מדברים על מזון לכלבים מדברים על מספר סוגי מזון עיקריים הכוללים בראש ובראשונה את סוגי המזון אשר יוצרו במיוחד עבור כלבים, וביניהם: מזונות אולטרה פרימיום המכילים בתוכם מרכיבי תזונה באיכות מעולה ומומלצת לכל סוגי הכלבים, מזונות סופר פרימיום המכילים בתוכם חלבון ממקור חי לצד פחמימות מורכבות, מזונות פרימיום הכוללים בשר ומרכיבי תזונה חיוניים נוספים ומזונות בסיס לכלבים המכילים בתוכם אחוזי שומן גבוהים. לצד כל אלו, כלבים יכולים להיות מוזנים מסוגי מזון שונים המיועדים לבני אדם ובהמשך נציג בפניכם רשימה של מזונות המיועדים לבני אדם שמותר לכלבים לאכול לצד מזונות שאסור לכלבים לאכול.

בחירת מזון לכלבים – כיצד?

תזונת כלבים מומלץ שתהיה מבוססת ברובה על סוגי מזון שיוצרו ופותחו במיוחד עבור כלבים וזאת בהתאם לגיל הכלב. בתעשיית המזון לכלבים תוכלו למצוא שלוש שכבות גיל עיקריות שלגביהן מיוצרים סוגי מזונות ייעודיים לכלבים:

1. שכבת גיל לידה עד גיל שנה – מזון לגורים (ובגזעים גדולים במיוחד עד גיל שנה וחצי, כמו למשל קאנה קורסו, דני ענק, רועה אסיאתי וכדומה.)
אוכל לגורי כלבים כולל בעיקר ויטמינים, שומן ומינרלים המסייעים להתפתחות גופו של הכלב ומערכות הגוף.

2. שכבת גיל שנה ועד גיל 7 – מזון לכלבים בוגרים.
מזון לכלבים בוגרים כולל בעיקר פחמימות, נוגדי חמצון, ויטמינים וחלבונים המסייעים לשמירה על מערכות הגוף ורמת האנרגיה של הכלב.

3. שכבת גיל 7 ואילך – מזון לכלבים מבוגרים.
מזון לכלבים מבוגרים (סניור) כולל בעיקר חלבונים והוא מופחת בקלוריות (חשוב לציין שיש להתאים גם את גודל הכופתית לגודל הכלב מפני שעם הזמן היכולת שלהם ללעוס פוחתת.)
מעבר לעניין הגיל לצורך בחירת מזון לכלבים, קיימת חשיבות רבה לבחירת מזונות המשלבים בתוכם מרכיבי תזונה איכותיים ברמה גבוהה עד מעולה. ברוב המקרים, מומלץ להימנע ממזונות בסיס לכלבים העשויים להשפיע בצורה ניכרת על בריאות הכלב ורמת האנרגיה שלו לאורך זמן. כיום, תוכלו ליהנות ממגוון רחב של סוגי מזונות לכלבים ברמת איכות מעולה, לרבות, מזון יבש לכלבים, חטיפים לכלבים וכדומה.

מה אסור לכלבים לאכול?

מה אסור לכלבים לאכול

במידה ואתם משלבים בין מזון לכלבים לסוגי מזון המיועדים לבני אדם לצורך תזונת כלביכם, ישנם מספר מזונות שאסור לכם לעשות בהם שימוש לצורך הזנת הכלב, וזאת על פי הרשימה הבאה:

סוגי ירקות

עגבניות, בצל, שום ו-אספרגוס מהווים ירקות אותם אסור לכלביכם לאכול וזאת מכיוון שחלק מהם נחשבים למזונות רעילים עבור כלבים וחלק מהם עשויים לגרום לגירוי מערכת העיכול של הכלב ולגרום לנזק בלתי הפיך לתאי הדם האדומים של הכלבים. כמו כן, אסור לכלבים לאכול את כל סוגי השקדים והאגוזים וזאת מכיוון שהם מכילים כמות גדולה של שומן העשוי לגרום לשלשולים, הקאות ואף לדלקות בלבלב.

סוגי פירות

אבוקדו, אפרסק, משמש, אפרסמון, שזיף, ענבים, צימוקים ופירות הדר הם פירות שאסור לכלבים לאכול. גם כאן, חלק מהפירות עשויים להיות רעילים לכל סוגי הכלבים וחלק מהם עשויים להכיר שמנים העשויים להוביל לקלקול קיבה, הקאות, חולשה וכדומה.

מזון מן החי

ביצים חיות, דגים נאים, בשר נא, חלב על כל מוצריו, שומן ומזון מטוגן מהווים סוגי מזון שאסור לאף כלב לאכול מכיוון שהם עשויים לגרום לכלב לבעיות עיכול ולהיחלשות של המערכת החיסונית של גופו. כמו כן, מומלץ להימנע מהזנת הכלב בסוגי עצמות מן החי ובעיקר מעצמות עוף העשויות להישבר ולגרום לקרע במערכת העיכול ובמקרים מסוימים לחסימת מעיים.
ברשימת המזונות שאסור לאף כלב לאכול נכללים גם: בצקים ומוצרי אפייה, ממתקים על כל סוגיהם, מוצרי מזון ומאכלים מלוחים, משקאות ממותקים ומשקאות חמים.

אם כך, מה מותר לכלבים לאכול?

מה מותר לכלבים לאכול

ברשימת המזונות המיועדים לבני אדם אותם ניתן להגיש גם לכלבים תוכלו למצוא:

פירות וירקות כגון:

אפונה ירוקה, ברוקולי, גזר, כרוב לבן, מלפפון, סלרי, פטריות, אבטיח, מלון, בננה, מנגו, תפוח, תותים, פירות יער ותירס. יחד עם זאת, חשוב לשים לב למינונים ולאופן בו אתם מגישים את הפרי או הירק (מומלץ חתוך לקוביות בהתאם לסוג הכלב וגודלו).

מזון אפוי ומבושל כגון:

אורז מבושל, שיבולת שועל. חשוב לשים לב שהמזון לא מבושל במלח והוא בושל ללא שמן. מזונות אלו יכולים לסייע לכלבים המתמודדים עם בעיות בקיבה.
ממרחים מסוג חמאת בוטנים חמאת הבוטנים מכילה ויטמינים מסוג A ו-B והיא משלבת בתוכה שומן בריא.

חשוב לדעת: אם גם אתם רוצים להאריך את חיי הכלב ולהעניק לו את התזונה הנכונה ביותר עבורו, אנו ממליצים לכם להימנע ככל הניתן מהזנת הכלב במוצרי מזון המיועדים לבני אדם, וזאת ללא קשר לסוג המזון והמינון. כיום, תוכלו ליהנות ממגוון איכותי של מזון לכלבים באיכות מעולה אותו ניתן להתאים לגזע הכלב וגילו. כך תוכלו להבטיח לכלבכם תזונה נכונה המשלבת בתוכה את כל מרכיבי התזונה הנחוצים לו.

עוד מאמרים