משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

מתי אפשר להוציא גור החוצה לראשונה? - כל מה שצריך לדעת

מתי אפשר להוציא גור החוצה לראשונה? - כל מה שצריך לדעת

מתי אפשר להוציא גור החוצה לראשונה? - כל מה שצריך לדעת

בשעה טובה אימצתם גור כלבים קטן וחמוד. וכמובן, שהמטרה שלכם היא לאפשר לבן המשפחה החדש והמתוק להסתגל בצורה נוחה ומהירה למשפחתו החדשה ולספק לו מענה על כל הצרכים. אחד מהצרכים של כל כלב זה כמובן, גם יציאה לטיולים. אבל כן, יכולה לעלות השאלה מתי נכון להתחיל ולהוציא את הגור. אז ראשית כל, חשוב להיות מודעים לעובדה שחל איסור להוציא גור כלבים החוצה, לפני שמסיימם את סדרת החיסונים שלו – כלומר, יש להימנע מלהוציא גור כלבים לטיולים לפני גיל 3 וחצי חודשים (לפחות). כאשר הסיבה בגינה יש למנוע את יציאתו החוצה, היא בכדי למנוע ממנו להיחשף למחלות מסוגים שונים ובעיקר מחלות כמו: כלבלבת ופרוו.

אז מתי אפשר להוציא גור לטיול?

כאמור, לאחר שהושלמה בהצלחה כל סדרת החיסונים והטיפולים לגורים (אשר כוללת חיסון משושה, חיסון כלבת, טיפול למניעת תולעים, טיפול למניעת תולעת הפארק ושבב (אשר יבטיח שאם חלילה הוא ילך לאיבוד וימצא, תהיה אפשרות לאתר אתכם)), ניתן סוף סוף להוציא את הגור הקטן לטיול. כאמור, מכיוון שהוא עדיין צעיר ולא מורגל לטיולים, לגירויים ולכל מה שמתרחש מחוץ לבית, ההמלצה היא להוציא אותו עם רצועה לכלב (אשר מותאמת לגורים). בשלב התחלתי זה, יש להימנע מלקחת אותו לגינת כלבים (אלא אם היא ריקה) ולהשתדל ולהרחיק אותו מכלבים אחרים. מעבר לכך, יש להתחיל מטיולים קצרים של מספר דקות באזור מקום המגורים.

האם מומלץ להוציא גור כלבים לטיולים?

מעבר לשאלה, מתי אפשר להוציא גור החוצה? יכולה לעלות אצל בעלי הגורים גם שאלה נוספת (וחשובה לא פחות), האם מומלץ להוציא גור החוצה?  ובכן, אחרי שהגור שלכם השלים את סדרת החיסונים והטיפולים החשובים, מומלץ להוציא אותו לטיולים – כאמור, בהתחלה, טיולים קצרים. בצורה כזאת, ניתן להרגיל אותו לעשות צרכים מחוץ לבית (ניתן כמובן, להסתייע במאלף גורים לצורך השגת המטרה). מעבר לכך, טיולים מאפשרים לגור המעיר להוציא אנרגיה (בעיקר אם אין לכם גינה פרטית בשטח הבית). מעבר לכך, טיולים מאפשרים לו לפתח עם הזמן כישורים חברתיים, להיחשף לגירויים שונים ולפגוש כלבים נוספים ואנשים אחרים – מה שיועיל לו בשלבים מתקדמים יותר (ולמנוע מצבים בהם הוא יתפוס כלבים או אנשים זרים כגורם מאיים).

לסיכום, גור כלבים אשר עבר חיסונים ואת גיל 3.5 – 4 חודשים, יכול לצאת לטיולים. כאמור, חשוב לתכנן שהטיולים יהיו קצרים, יש לדאוג לבחור עבורו רצועה מתאימה ואף לקחת חטיף לכלב, על מנת לספק לו חוויה נעימה וללמד אותו לאהוב את הטיולים. כמו בכל דבר אחר, גם בנושא הטיולים חשוב לשים דגש על הדרגתיות להתחיל בטיולים קצרים ולאט לאט להאריך אותם ואולי גם להגדיל את המסלול בו אתם בוחרים לטייל.

עוד מאמרים