משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

ניקוי שיניים לכלב - כך תשמרו על השיניים של הכלב

ניקוי שיניים לכלב - כך תשמרו על השיניים של הכלב

ניקוי שיניים לכלב - כך תשמרו על השיניים של הכלב

בניגוד לבני אדם, כלבים לא יתלוננו על כך שהשיניים שלהם כואבות, הם גם לא ייקחו אחריות על ניקוי השיניים שלהם – אבל, בדומה לבני אדם, גם כלבים עלולים לסבול מבעיות שונות בשיניים ובין היתר: אבן שן, ריח רע מהפה ואף אובדן שיניים.
הבעיה אצל כלבים יכולה אף להיות יותר חמורה מאשר אצל בני אדם – הסיבה לכך טמונה בעובדה שבמידה והכלבים יסבלו מכאבי שיניים (וכאמור, יתקשו להתלונן), דבר זה יכול לפגוע להם בתזונה – וכידוע, חסרים בתזונה עלולים להוביל להתפתחות של מחלות ובעיות רפואיות כאלו ואחרות.
אז מה ניתן לעשות? האמת זה פשוט מאוד, כל מה שבעליהם של הכלבים צריכים לעשות זה קודם כל להיות מודעים לתופעה ולאחר מכן, גם להקפיד ולשמור על בריאות השיניים של כלביהם כבר מגילאים צעירים – וכיום, יש לא מעט מוצרים אשר מאפשרים להשיג את המטרה.

ניקוי שיניים לכלבים עם וטרינר

לא מעט וטרינרים מציעים את השירות של ניקוי שיניים לכלבים – כאשר, ההמלצה היא לרוב לעשות זאת פעם בשנה (למרות, התדירות יכולה להיות גם גבוהה או נמוכה יותר – בהתאם להמלצות הווטרינר).
בהליך ניקוי השיניים כדאי לבדוק שהווטרינר מבצע גם את הסרת האבן מהשיניים וגם פוליש – ישנו מכשיר מיוחד אשר מסייע בביצוע פעולה זו ויש לוודא שהווטרינר אכן מחזיק ברשותו באותו המכשיר.

ניקוי שיניים לכלב בעזרת חטיפים ייעודיים

הידעתם? יש דרך באמצעותה גם תוכלו לדאוג לניקוי השיניים של הכלב וגם הכלב ייהנה מזה. הדרך הזאת, עוברת באותם חטיפים דנטליים לכלב – אשר, יכולים להוות גם כצ’ופר לכל דבר ועניין.
כל מי שתר אחר חטיפים שכאלו, עתיד לגלות מגוון רחב של אפשרויות – כאשר, כדאי לבחור באפשרות אשר מתאימה לגיל ולסוג של הכלב.
כמובן, שבדומה לחטיפים אחרים, גם בחטיפים מהסוג הזה הדרך לבחון אם הכלב אכן מתחבר אליהם עוברת בשיטה של ניסוי ותהייה – מנסים לתת לכלב את החטיף ובמידה והוא אוהב, ניתן להמשיך ולתת לו את אותם החטיפים גם בעתיד.

מברשות ומשחות שיניים

כן, קראתם נכון, כיום, שהחשיבות של שמירה על בריאות השיניים אצל כלבים מודעת לכול, ניתן למצוא מגוון רחב של מברשות ומשחות לניקוי שיניים לכלבים. ההמלצה היא לבחור במשחות שיניים אשר מבוססות על אנזימים אשר הפעולה שלהם היא הדבקות לשיני הכלב ופירוק האבן – אשר מהווה כגורם המרכזי לבעיות שיניים אצל כלבים. מבחינת התדירות, ההמלצה היא להקפיד ולצחצח לכלבים שיניים 3 פעמים בשבוע.
כאמור, גם הכלבים חשופים לבעיות שונות בשיניים, בעיות אשר עלולות להחריף עם הזמן ולהסב כאב וקושי לכלב והוצאות כספיות גבוהות עבור הבעלים. מהסיבה הזאת, ההמלצה היא כמובן, לעשות שימוש באופן קבוע, בכל אותם הכלים והמוצאים אשר מאפשרים לשמור על בריאות שיני הכלב לאורך זמן.

עוד מאמרים