משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

נשירת שיער לכלבים - מהם הגורמים וכיצד ניתן למנוע?

נשירת שיער לכלבים - מהם הגורמים וכיצד ניתן למנוע?

נשירת שיער לכלבים - מהם הגורמים וכיצד ניתן למנוע?

נשירת שיער לכלבים היא תופעה טבעית ונורמאלית המתרחשת באופן הדרגתי לאורך כל ימות השנה ובמיוחד במהלך עונת המעבר בה רוב הכלבים מחליפים את הפרווה שלהם במסגרת הליך טבעי של נשירה וצמיחה מחודשת. תהליך נשירת שיער אצל כלבים שונה מכלב לכלב בהתאם לגזע, כאשר גזעים מסוימים משילים יותר שיער וגזעים מסוימים משילים פחות שיער. כך או אחרת, נשירת שיער לכלבים עשויה להטריד את בעליהם ואף להוות גורם מפריע ובמקרים מסוימים להזיק לבריאות בני האדם.

מהו הגורם המרכזי לנשירת שיער אצל כלבים?

כפי שציינו לעיל, עונות המעבר מהוות את הגורם העיקרי עבור נשירה אצל כלבים, כאשר גזעים מסוימים משילים יותר שיער מגזעים אחרים. מרבית הכלבים מחליפים את הפרווה שלהם במהלך עונות המעבר, פעם אחת לקראת חודשי הקיץ (בשלהי חודש מרץ עד מאי) ופעם שנייה לקראת חודשי החורף (בשלבי חודש ספטמבר עד אוקטובר). ברוב המקרים, נשירת השיער לקראת חודשי הקיף היא המשמעותית יותר.

נשירת שיער לכלבים בצורה משמעותית עשויה להעיד על בעיה בריאותית של הכלב

במקרים מסוימים, נשירת שיער לכלבים בצורה מוגזמת ומשמעותית ו/או נשירת שיער תמידית גם מחוץ לטווח של עונות המעבר, עשויה להעיד על בעיה בריאותית אצל הכלב. במקרים אלו, חשוב לפנות לקבלת שירותי וטרינר על מנת לבדוק את הכלב ולשלול בעיה בריאותית מסוג מחלת עור או מחלה אנדוקרינית העשויות להוביל לאובדן פרווה. שימו לב – אובדן פרווה הוא רק סימפטום העשוי להעיד על בעיה בריאותית כזו או אחרת, כאשר נשירת השיער המשמעותית נלווית גם בהתגרדות מוגזמת, אדמומיות בעור, חוסר תיאבון, ירידה בתפקוד וכדומה.

איך להתמודד עם נשירת שיער אצל כלבים?

דרכי ההתמודדות עם נשירת שיער אצל כלבים משתנות בהתאם לגזע הכלב, גיל הכלב והיקף השיער הנושר אצל הכלב, כאשר ישנן מספר דרכי התמודדות עיקריות במסגרתן תוכלו להפחית את היקף הנשירה, וביניהן:

• תספורת לקראת חודשי הקיץ – לפני חודשי הקיץ מומלץ לקחת את כלביכם אל מספרת כלבים. בכל מספרת כלבים מקצועית תוכלו להבטיח לכלביכם תספורת אשר תסייע לו להתמודד עם עומס החום של חודשי הקיץ. מעבר לכך, חשוב לציין שתספורת לכלבים מפתיחה באופן משמעותי את כמות השיער הנושר ובכך מסייעת גם למניעת פרעושים וקרציות.

• החלפת סוג המזון – במידה וכלביכם סובל מנשירה מתמשכת ומוגזמת, מומלץ להחליף את סוג המזון אותו הוא צורך. באופן עקרוני, מזון כלבים המיוצר מרכיבים איכותיים, יכול לסייע רבות לבריאות הפרווה ואף למתן את הנשירה.

• טיפוח והברשה – כיום, תוכלו למצוא מספר תכשירים המסייעים לשמירה על בריאות הפרווה של סוגי הכלבים השונים. שימוש באותם תכשירים לצד הברשה תכופה של פרוות הכלב, הן פעולות היכולות לסייע לכם לצמצם בצורה משמעותית את כמות השיער הנושר מכלביכם.

– למידע נוסף על תכשירים המסייעים לשמירה על בריאות הפרווה:  מוצרי טיפוח והיגיינה לכלבים

עוד מאמרים