משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

צמח המטאטאבי והשפעתו על חתולים

צמח המטאטאבי והשפעתו על חתולים

צמח המטאטאבי והשפעתו על חתולים

כל בעל חתול יודע שלחתולים יש אופי. הם עצמאיים, הם חושבים בעצמם – והם מרוצים את עצמם! עם זאת, תכונות אופי קודרות אלה אינן מונעות מאיתנו בעלי החתולים לרצות להכניס מעט יותר אושר וכיף לחיי חתלתולינו. אבל כידוע לכולנו, יש כמה חתולים שאינן מושפעים ממשחקי קטניפ. הם פשוט לא מעוניינים. אז יש דרך נוספת לשמח אותם הכירו את צמח  Silvervine matatabi

מרכיבי צמחים טבעיים

אקטינידיה פוליגמיה בשמו המדעי, הוא צמח טיפוס נשיר הגדל בצורה הטובה ביותר באזורים הרריים של סין ויפן, בגבהים שבין 900 ל 1500 מטר. הצמח נושא פרחים קטנים צהובים ולבנים בעונה ואז פירות קטנים דמויי קיווי עם בשר כתום. ניתן לאכול את הפירות ולהכין את העלים להכנת תה.

בעיקר עם זאת, Matatabi / Silvervine הוא גם טיפול החתולים הפופולרי ביותר באסיה.

מלבד המסורת, קיים מחקר מדעי המגבה את השימוש במטאטאבי / סילברווין כממריץ חתולים. שלא כמו חתול חתול מסורתי, שמכיל רק מרכיב אחד שפועל כמושך חתולים – נפטלקטון – מטאטאבי / סילברווין מכיל שניים. הראשון הוא אקטינידין, נגזרת של פירידין המעוררת תגובה דומה לנפטלקטון. השני הוא דיהידרואקטינידיוליד, בעל ריח קל ומתוק, והוא גם משמש כמעורר חתול.

השפעות Matatabi על התנהגות חתולים

ההשפעות נמשכות בדרך כלל 5-30 דקות וחתולים נצפו בחזרה למטאטאבי / סילברווין בתוך 20 דקות. נראה כי המוצר מעורר תגובת אופוריה עזה יותר אצל חלק מהחתולים – נצפו התנהגויות מהנות כמו גלגול, ליקוק, ריר, עליזות מוגברת ועלייה כללית בפעילות החתול.

במחקר שבוצע 3 מכל 4 חתולים מעדיפים את הצעצועים המכוסים במטאטאבי / סילברווין,

חתולים נוטים ללעוס מטאטאבי / סילברווין כדי לחזק את ההשפעות (זו הסיבה שחלק מהגננים מצאו פריחות יקרות שנהרסו על ידי שכני החתלתולים שלהם!) ונודע באופן נרחב כי זה יכול לעזור לנקות את שיני החתולים ולהפחית את כמות הפלאק בשיניים.

אין סיכונים ידועים של מטאטבי / סילברווין – ואכן, הצמח כבר מזמן נעשה שימוש ברפואה המסורתית הסינית והיפנית, והוא נהיה ידוע יותר בזכות היתרונות הבריאותיים שלו, הכוללים רמות גבוהות של ויטמינים ומינרלים. אז זה win-win לחברים החתולים שלנו!

עוד מאמרים