משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

קריל קטן, אך היתרון שלו לכלבים שלנו משמעותי

קריל קטן, אך היתרון שלו לכלבים שלנו משמעותי

קריל קטן, אך היתרון שלו לכלבים שלנו משמעותי

שמן קריל לכלבים

הם נמצאים בכל האוקיאנוסים, והם ממלאים תפקיד חיוני בשרשרת המזון הימית. לאורך מיליוני שנות אבולוציה, המרכיבים הביו-אקטיביים של קריל ומולקולות קיימו את המינים המגוונים של הטבע.

מכיוון שקריל אנטארקטיקה הוא מקור מעולה לאומגה 3, קריל עשוי להיות התשובה למודעות הגוברת לביקוש לאומגה 3 ימי לחיות מחמד.

הוכח במחקר חדש שמן קריל לכלבים מעלה את חומצות שומן אומגה 3 על פני שמן סלמון לכלבים.

“חומצות שומן רב בלתי-רוויות אומגה -3 מועילות לתזונת הכלבים, אך מקור האומגה 3 יכול להשפיע על צריכתן בקרומי התאים”, אמרה מחברת המחקר לנה בוררי, דוקטורט, מנהלת תזונה של בעלי חיים ומחקר בריאות, פיתוח עבור Aker Biomarine, יצרנית מרכיבי מזון לחיות מחמד על בסיס קריל. “ההבדל העיקרי בין שני תוספי התזונה שמקורם בים הוא שרוב אומגה 3 שמקורם בקריל קשורה לפוספוליפידים, ואילו אומגה 3 משמן דגים קשורה לטריגליצרידים.”

חוקרים אחרים שעבדו עבור Aker Biomarine ערכו ניסוי בעזרת עשרים כלבי האסקי סיברי באלסקה, לבדיקת יעילותם של מרכיבי מזון לחיות מחמד על בסיס קריל. קבוצה אחת של עשרה כלבים אכלה תזונה אשכוליות מוחזרת בתוספת 1.7 גרם של חומצות אומגה 3 מסולת מארוחת קריל במשך שישה שבועות. חומצות השומן אומגה 3 כללו גם חומצה איקוספנטאנואית (EPA) וגם חומצה דוקוזהקסאנואית (DHA). עשרה כלבים נוספים אכלו את אותה תזונה בתוספת 1.7 גרם חומצות שומן מסוג EPA ו- DHA אומגה 3 משמן דגים. רמות ה- EPA עלו בקבוצת ארוחות הקריל מ- 1.84% ל- 4.42% בהשוואה לקבוצת שמן הדגים, שעלתה מ- 1.90% ל- 2.46%. בסך הכל, קבוצת הכלבים שאוכלים מרכיבים מבוססי קריל העלתה את מדד האומגה 3 שלהם מ -3.9% ל -6.3%. קבוצת חומצות השומן המבוססות על דגים עלתה בדגים מ -3.9% ל -4.7%.

“המחקר שלנו נועד למדוד את ההבדלים בין השניים, במונחים שלהם הוא היעיל ביותר בכל הקשור לספיגה של קרומי כדוריות הדם האדומות”, אמר בוררי. “זו חשיבות מכיוון שתכולת רקמה מוגברת של חומצות שומן מסוג אומגה 3 תשפיע על פונקציות ביוכימיות ופיזיולוגיות רבות אצל כלבים העלולות לגרום ליתרונות בריאותיים כגון עור, לב, כבד ומערכת החיסון.”

חוקרים מלווים בבעלי חיים מצאו עדויות לחומצות שומן מסוג אומגה 3 המסייעות במצבי עור ופרווה. חומצות שומן אומגה 3 עשויות לתמוך במערכת החיסון למניעת מחלות, תוך הפחתת אי ספיקת לב וכליות. בתחילת החיים, חומצות שומן אומגה 3 מסייעות להתפתחות מערכת העצבים. בקצה השני של החיים, הכימיקלים עשויים להפחית את השפעות ההזדקנות על קוגניציה ומערכות אחרות.

“מחקר זה הראה שהאומגה 3 הקשורה לפוספוליפידים מקריל יעילים יותר בהעלאת רמות האומגה 3 בגוף הכלב בהשוואה לאומגה 3 הקשורות לטריגליצרידים, כמו אלה שנמצאו בשמן דגים”, אמרה. “המחקר שלנו הגיע למסקנה שרק שישה שבועות של תזונה משלימה לארוחה של 8% קריל לכלבים הייתה דרך יעילה להגדיל את רמות חומצות השומן הרב בלתי רוויות אומגה -3 (DHA ו- EPA), מה שמרמז כי פוספוליפידים משמשים אמצעי יעיל יותר. להעביר אומגה 3 לעומת אומגה 3 הקשורה לטריגליצרידים.

“קל לגוף של חיית המחמד להעביר את אומגה 3 של פוספוליפידים ולהכניס אותם לקרומי התאים ברקמות ובאיברים חיוניים, שם הם הכי זקוקים,” אמרה. “להפך, יש לבנות מחדש מקורות אחרים של אומגה 3 בצורה של טריגליצרידים לפוספוליפידים לפני שהם יכולים להילקח על ידי תאי חיית המחמד. הטריגליצרידים מועדים יותר לשימוש כאחסון אנרגיה או שומן, ולכן אומגה 3 חיונית עלולה ללכת לאיבוד במקום להיגמר בתאים שבהם הם משפיעים על הבריאות. מכיוון שקריל מספק EPA ו- DHA בעיקר בצורה של פוספוליפידים ומכיוון שהפוספוליפידים שונים מבחינה טריגליצרידים מסוג אומגה -3 (נמצאים בדגים ובאצות), ההבדל הזה מכתיב כיצד EPA ו- DHA נכנסים לגוף.”

קיימות אקולוגית של קריל במזון לחיות מחמד

חומצות השומן האומגה 3 הללו נכנסו לגופם של הצמחים מפיטופלנקטון כמו צמחים, סרטני הים הקטנטנים הנצרכים בזמן שחייה באוקיינוסים העולמיים. קריל יכול ליצור נחילים עצומים ולחיות בכל אוקיינוסים של כדור הארץ כאחד המינים השופעים ביותר על פני כדור הארץ. טורפים, כמו לווייתני ביילין, דגים ובני אדם, אוכלים את הקריל ומעבירים את חומצות השומן אומגה 3 בשרשרת המזון.

כמין אבן יסוד למערכות אקולוגיות ימיות, שפע קריל משפיע ישירות על בעלי חיים רבים אחרים, כולל בני אדם, אשר גם קוצרים את הקריל ישירות וגם את הדגים שאוכלים את הקריל. הקציר האנושי של קריל אנטארקטיקה הגיע לשיאו בשנות ה -80, ואז ירד לאחר האמנה לשמירה על משאבי חיים ימיים באנטארקטיקה (CCAMLR). אמנה זו קבעה תפיסה מקסימאלית לניצול בר קיימא של קריל אנטארקטיקה. נכון לעכשיו, התפוס השנתי של קריל נופל בהרבה ממגבלה זו.

“בארבע השנים האחרונות, התפיסה הכוללת נעה בין 230,000 ל -390,000 טון בשנה, שהם פחות מ- 0.5% מהביומסה הלא מנוצלת”, אמר בוררי. “בעוד שהשונות השנתית בכיסוי קרח הים גורמת לשינוי בגיוס, הביומסה המשוערת של קריל גדלה מ -60.3 מיליון טונות שנמדדו בשנת 2000 ל -62.6 מיליון בשנת 2018/19 על פי ממצאי CCAMLR.”

שותפות לדיג בר-קיימא סיווגה את קריל אנטארקטיקה – דיג באוקיינוס ​​האטלנטי הדרומי כמצב טוב מאוד. באזור יש דיג מוסמך למועצה לניהול ימי (MSC) מאז 2010.

מוצרי קריל של Aker Biomarine, כולל QRILL Pet, הם מועצת המנהלים הימית ו- Friends of the Sea מוסמכים בר קיימא, אמר Burri.

שלא כמו דייגים רבים אחרים, קריל אנטארקטיקה עשוי להיות מוגן מפני דיג יתר. עם זאת, הגבלת יבול לא יכולה להפחית את הסיכון לקריל בפעילות אנושית התורמת לשינוי האקלים. מאחר שאזורי הקוטב מתחממים מהר יותר משאר כדור הארץ, מדענים בחנו את השפעות שינויי האקלים על פלנקטון אנטארקטיקה . לפחות מין אחד עבר דרומה יותר במהלך 90 השנים האחרונות, על פי מדענים שכתבו בכתב העת Nature Change Change .

בעוד שקריל מספקים יתרונות בריאותיים לבני אדם ולחיות המחמד שלהם, בני האדם מאיימים על אוכלוסיות קריל ועל המערכות האקולוגיות שתלויים בבעלי החיים הזעירים, למרות ההגנה מפני קציר יתר

האו ומיאו שמן קריל תוסף תזונה לכלבים וחתולים – 300 מ”ל

עוד מאמרים