משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

דלקת פרקים לכלבים - כיצד ניתן לאבחן ולטפל בצורה נכונה?

דלקת פרקים לכלבים - כיצד ניתן לאבחן ולטפל בצורה נכונה?

דלקת פרקים לכלבים - כיצד ניתן לאבחן ולטפל בצורה נכונה?

דלקת פרקים לכלבים מהווה כמחלה האורטופדית בעלת השכיחות הגבוהה ביותר אצל כלבים בוגרים. כאשר הכלב מזדקן הוא עובר תהליכי שחיקה וניוון אשר למעשה גורמים להתפתחות הדלקת. יש מספר גורמים להתפתחות דלקת פרקים אצל כלבים ובין היתר: גורמים גנטיים, תזונה, משקל עודף, פציעות, מחלות מסוימות ועוד..

 

איך מאבחנים דלקת מפרקים אצל כלבים?


אבחון דלקת מפרקים אצל כלבים יכול להתבצע ב-2 דרכים מרכזיות – הדרך הראשונה, היא על ידי בדיקה מקיפה, אשר כוללת בדיקה נוירולוגית ובדיקה אורטופדית. בשלב הראשון, הווטרינר ינסה לאתר אם קיימת בעיה אורטופדית ובשלב הבא, יבדוק את המפרקים. בשלב הבא, תתבצע בדיקה נוספת אשר תתבסס על צילומי רנטגן. באמצעות הצילומים ניתן יהיה לבחון את השינויים ואת קצב ההתפתחות של המחלה.

טיפול בדלקת פרקים לכלבים


יש מספר דרכים באמצעותן מטפלים בדלקת פרקים אצל כלבים ובין היתר:

  • ניתוח – ישנם פתרונות כירורגיים אשר ייעודם לסייע במצבים של חוסר יציבות המפרק אשר נגרמים כתוצאה מהמחלה.
  • תרופות נוגדות דלקת – תרופות נוגדות דלקת אשר אינם סטרואידים נחשבות כיעילות לטווח הקצר.
  • תוספי מזון – במקרים רבים, הווטרינר ימליץ על מתן תוספי מזון לכלב ובעיקר בסידן.
  • סטרואידים – במקרים רבים נהוג לתת לכלבים סטרואידים הנחשבים לבעלי פעילות אנטי דלקתית רחבה. יחד עם זאת, גם במקרה הזה, ההמלצה היא לא לבחור באופציה הזאת כארוכת טווח ונהוג לעשות שימוש בה, רק אם וכאשר שאר האפשרויות לא נמצאו כמועילות.

כאמור, לכל אחת משיטות הטיפול שצוינו יש את היתרונות ו/או ההשפעות שלה, כאשר וטרינר מקצועי ומנוסה, ידע להתאים את תוכנית הטיפולים הנכונה ביותר.

המלצות שכדאי ליישם

  • יש מספר פעולות שחשוב שהבעלים של הכלב יקפיד לנקוט בהן, במקרים בהם הכלב אובחן עם דלקת פרקים ובין היתר:
  • הקפדה על פעילות גופנית – יש לצאת עם הכלב ולתת לו להשתולל ולהוציא מרץ. יש לשמור על משקל הכלב ובמקרים רבים גם להתחיל דיאטה, אשר כוללת אוכל רפואי לכלבים – אשר מיועד באופן פרטני למצב רופאי זה – ניתן לבקש המלצה מהווטרינר לגבי המזון המתאים.
  • כדאי לבדוק את האפשרות של  תוספי מזון לכלבים – למעשה, יש להקפיד על תוספים שכאלו גם לכלבים אשר יש להם נטייה גנטית לפתח דלקת פרקים – כאשר, פעולה זו יכולה להקטין את נזקי המחלה אם וכאשר היא תתפרץ.
  • נוחות – יש לדאוג לנוחות הכלב כך לדוגמא, לבחור מיטות נוחות לכלבים, ולמקם אותן בפינה שקטה ונעימה בבית.

חשוב להיות מודעים לעובדה שלפעולות בה בעלי הכלב ינקטו, על מנת לטפל בכלב, יכולה להיות השפעה רבה על איך הוא יתמודד עם המחלה. כאשר, נקיטה בכל ההמלצות של הווטרינר ויישומן בפועל, יכולה לסייע במידה רבה לרווחת הכלב ולאופן ההתמודדות שלו עם אותה המחלה.

עוד מאמרים