משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

איך לגרום לכלב הסובל מעודף משקל לרדת למשקל בריא

איך לגרום לכלב הסובל מעודף משקל לרדת למשקל בריא

איך לגרום לכלב הסובל מעודף משקל לרדת למשקל בריא

השמנת יתר אצל כלבים גוברת כבר שנים, אך מחקרים חדשים מראים כי בעיית המשקל של חברינו הטובים ביותר מגיעה במהירות לנקודת משבר.

המחקר, שנערך על ידי ארגון PFMA (התאחדות יצרני מזון לחיות מחמד), מגלה שכמעט מחצית מחיות המחמד שמבקרים אצל הווטרינרים סובלים מעודף משקל. הערכה היא ש 200 אלף כלבים בישראל סובלים ממשקל עודף וכתוצאה מכך חייהם קצרים יותר.

למעשה, השמנת יתר יכולה להפחית את חיי הכלבים עד שנתיים עם שכיחות מוגברת של מחלות לב וסוכרת. כלבים הסובלים מעודף משקל נוטים יותר לסבול מבעיות מפרקים, לחץ דם גבוה וקשיי נשימה.

מדוע כלבים מכבדים יותר?
ברור שאף אחד לא מתכוון להשמין את הכלב שלו, אז למה כל כך הרבה כלבים סובלים מעודף משקל?

באופן אירוני, הגורם הגדול ביותר למשקל עודף אצל כלבים הוא אהבה ורצון שלנו שהכלבים יהיו מאושרים. כולנו רוצים שהכלבים שלנו יהיו מאושרים וחלק גדול מהאושר שלהם נובע מהנאתם אל אוכל לכלבים. הבעיה היא שהמאכלים שהם הכי נהנים מהם נוטים להיות הגרועים ביותר עבורם. כלבים, כמו בני אדם, מוצאים את השומנים והסוכרים שאין לעמוד בפניהם לחלוטין. כל המאכלים הפופולריים ביותר לכלבים, פינוקים, שאריות שולחן וטיפים בכל רחבי העולם עשירים בשומן ו / או בסוכר. עם הזמן, עודפי השומנים והסוכרים נשמרים בתאי השומן (הסוכר הופך לשומן לאחסון) וככל שחולפים החודשים והשנים, הקילוגרמים מתחילים להצטבר.

הנושא מבולבל מחוסר מודעות כללית. על פי הווטרינרים, חמישית מבעלי הכלבים הסובלים מעודף משקל אינם מבינים כי חיית המחמד שלהם כבדה מדי ו -9 מתוך 10 אינם רואים בהשמנת יתר בעלי חיים סכנה מסכנת חיים. כולנו כל כך רגילים לראות כלבים בעלי עודף משקל, עד כי גופם הפך להיות הסטנדרט, בעוד שכלבים בריאים ורזים מדווחים יותר ויותר כתת תזונה.

האם הכלב שלי סובל מעודף משקל?

כמדריך גס, התבונן בסולם להלן כדי לראות אם הכלב שלך עלול להיות עודף משקל. באופן אידיאלי, כשמסתכלים למטה מלמעלה, צריך להיות קו מותניים ברור ובמבט מהצד, הבטן צריכה להיות תחובה כלפי מעלה לרגליים האחוריות. אתה אמור להיות מסוגל להרגיש בקלות את שתי הצלעות האחרונות. אם יש לך ספק, אתה תמיד יכול לשאול את הווטרינר שלך.

 

 

 

הכלב שלי סובל מעודף משקל, מה עלי לעשות?

למרות שכלבים מסוימים נוטים להשמין יותר מאחרים, עלייה במשקל אפשרית רק כאשר מספר הקלוריות הנכנסות גדולה מהכמות שמשמשת את הכלב. לכן, כדי לעצור עלייה במשקל, או להשיג ירידה במשקל, לכלב שלך יש שתי אפשרויות: לאכול פחות קלוריות או לשרוף יותר – או באופן אידיאלי, את שניהם.

השלב הראשון הוא הפחתת חטיפי ופינוקים עתירי שומן מהתזונה לחלוטין. על כל התוספות תזונתיות יש לפצות על ידי הפחתה דומה בזמני הארוחות. לדוגמא, אם אתה נותן לכלב 30 גרם ביסקוויטים ובסוף הוא קיבל 50 גרם בכל יום, יש להפחית את הכמות המוזנת בזמן הארוחה בכ- 80 גרם כדי לקזז את החטיפים.

לאחר הורדת הפינוקים, הדרך הקלה ביותר להבטיח שכלבך לוקח פחות קלוריות היא פשוט להאכיל פחות . התחל על ידי צמצום כמות האכלה היומית ב -10%. אם אינך רואה ירידה במשקל לאחר 2-3 שבועות, הפחית את הכמות ב -10% נוספים וכן הלאה עד להשגת ירידה איטית במשקל.

אתה יכול גם לשקול לעבור לדיאטה דלת קלוריות. במזונות כלבים רבים התוכן הקלורי שלהם מודפס על האריזה אך אם לא, נסו לחפש מזון עם פחות שומן וללא תוספת סוכרים או אוכל דיאטטי לכלבים

אוכל דיאטטי לכלבים מכיל פחות קלוריות כדי לעזור לירידה במשקל. היזהר בבחירת דיאטה קלילה, כיוון שכמה מהיצרנים מפחיתים קלוריות על ידי החלפת הבשר הגבוה בקלוריות (באיכות גבוהה) במילוי דל קלוריות (באיכות נמוכה) כמו תאית. חלופה תהיה להאכיל כמות נמוכה יותר של אוכל מבוגר רגיל ולהשלים ירקות ביתיים או דגנים מבושלים היטב כמו אורז חום או שיבולת שועל.

החלק השני של כל תוכנית להרזיה צריך להיות פעילות גופנית . פעילות גופנית שורפת קלוריות ועוזרת לשמור על בריאות הכלב שלך. כל הכלבים נהנים מפעילות גופנית, זקוקים לפחות 30-60 דקות ביום, כאשר כלבים צעירים וגזעים בעלי אנרגיה גבוהה דורשים הרבה יותר. כדי להשיג ירידה בריאה במשקל, נסה תמיד לשלב האכלה בריאה עם הרבה פעילות גופנית. לכלבים שאינם בשימוש לפעילות גופנית רבה, דאגו לבנות את פעילותם לאט.

כוון תמיד לירידה הדרגתית במשקל מכיוון שיותר מדי מהר מדי עלול להוביל לבעיות – כ -1% ממשקל הגוף של הכלבים בשבוע היא מטרה טובה.

ברגע שהכלב שלך חזר למשקל האידיאלי שלו, הגדל בעדינות את כמויות ההאכלה ו / או הציג מחדש פינוקים ושאריות שולחן עד שהמשקל יירד. יתכן שיהיה צורך לשנות את הדיאטה ללא הרף כדי לשמור על האיזון אבל מומלץ תמיד להקפיד – הכלב שלך שווה את זה!

עוד מאמרים