משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

התכשירים הטובים ביותר נגד פרעושים וקרציות אצל כלבים

התכשירים הטובים ביותר נגד פרעושים וקרציות אצל כלבים

התכשירים הטובים ביותר נגד פרעושים וקרציות אצל כלבים

הכלבים הם חבריו הטובים של האדם, ובביתנו הם מתפקדים כבני משפחה של ממש. לכן, חשוב לנו לשמור על בריאותם כל העת. אך כלבים נאלצים להתמודד עם מזיקים הרבה יותר גרועים מהמקק שמטייל על שיש המטבח, ואלה הם הפרעושים והקרציות. אז אם הכלב שלכם מתגרד או חש באי נוחות, קבלו את התכשירים הטובים ביותר נגד המזיקים האלה.

הסכנות שמביאים הפרעושים

הפרעוש הוא בעצם חרק טפיל הניזון מדמו של הגוף המארח שבו הוא מסתתר. הם לא יכולים לעוף, אך יכולת הניתור שלהם משמעותית ומאפשרת להם לגמוע מרחקים וגבהים. נקבות הפרעוש מטילות ביצים באזור מיטתם של הכלבים או אפילו של בני האדם, כלומר בספות או אפילו בחדר השינה שלנו. הפרעושים מביאים עימם מחלות המסכנות את הכלב, ויש כלבים שמפתחים אלרגיה לחומר המופרש מהפרעושים בזמן עקיצתם. הדבר יביא לשינוי התנהגותי ניכר ולעיתים גם לתוקפנות וחוסר נוחות קיצוני, גירודים הפוגעים בעור וכן הלאה. לכן חשוב לטפל בצורה יעילה בכלב אם הופיעו עליו פרעושים או קרציות, כולל טיפול מונע וטיפול בעזרת תכשירי הדברה.

אמפולות לכלבים

אמפולות לכלבים מיועדות להדברת פרעושים, ומגיעות בבקבוקונים קטנים ובהם חומר רעיל ומרוכז לחיסול של פרעושים וקרציות. החומר רעיל למאכל, וטפטוף תכולת האמפולות חייב להיעשות באזורים שאינם נגישים לכלב ויחד עם זאת גם כאלה שמהווים מוקד לפרעושים וקרציות. יש לטפטף את החומר באזור הצוואר, אזור בו הפרווה סמיכה וצפופה ונחשב לאזור מועדף לפרעושים לשהות בו, וכן באזור העורף ומעל הזנב, שם סביר שיהיו ריכוזים של פרעושים. מומלץ להשגיח על הכלב שלא יגיע לאזורים בהם החומר פועל, וכן כדאי להימנע מלקלח אותו למשך שלושה ימים מרגע טפטוף החומר מהאמפולות.

הדברת פרעושים

מלבד אמפולות לכלבים, ישנן דרכים אחרות ויעילות להדברה נגד פרעושים. הדברת פרעושים אצל כלבים מאפשרת גם על ידי תכשירים כמו תרסיסים ושמפו למיניהם. תרסיס נגד פרעושים, בדומה לאמפולות, נחשב ליעיל ביותר כתגובה ראשונית למכת פרעושים, ונותנים מענה בטווח ל 15-45 ימים בדרך כלל. גם כן מומלץ שלא לקלח אותם למשך זמן מסוים מרגע השימוש בתכשיר. כמו כן, ישנם סוגי שמפו לכלבים שמכילים חומר דוחה פרעושים, ואם אכן הכלב סובל מבעיית פרעושים משמעותית, מומלץ לקלח אותו בעזרת השמפו הזה. עבור אלו הנוהגים לעשות טיולים במרחבים פתוחים כמו שדות או יערות עם הכלבים שלהם, זהו הפתרון האידיאלי. כמו כן ניתן להשתמש באיש מקצוע אשר יבצע הדברה נגד פרעושים על הצד המקצועי ביותר.

טיפול מונע

טיפול לא פחות חשוב הוא הטיפול המונע נגד פרעושים עבור כלבים. אסור לחכות עד שיופיעו סימנים של הימצאות פרעושים או קרציות על הכלב, אלא ישנם טיפולים שימנעו את הבעיה מלכתחילה, כמו קולר נגד פרעושים המונע את הישארותם על גופו של הכלב ומספק מענה של מספר חודשים, וכן טבליות לעיסה ובליעה שמגנים על הכלב לתקופה של חצי שנה.

– למידע נוסף על קרציות ופרעושים אצל כלבים

עוד מאמרים