משלוחים חינם בהזמנה מעל 150 ש"ח

יער הפרא - מזון וציוד לבעלי חיים

בלוג

איך משחררים עצירות לכלב?

איך משחררים עצירות לכלב?

איך משחררים עצירות לכלב?

כול מי שחווה עצירות יודע עד כמה מדובר בתופעה לא נעימה, אשר גוררת כאבי בטן ובמקרים רבים, מצריכה גם טיפול רפואי מותאם. אז בדומה לבני אדם, גם כלבים חשופים לעצירות וגם הם סובלים, רק שבניגוד לאנשים, להם אין באמת דרך להתלונן. לכן, חשוב שהבעלים של הכלב, ידע לזהות קודם כל את העובדה שמדובר בעצירות ובשלב הבא, ינקוט בכל אותן הפעולות אשר בכוחן לסייע לשחרר את אותה עצירות אצל הכלב.

מהם הסימפטומים לעצירות אצל כלבים?

ראשית כל, הדרך המרכזית באמצעותה ניתן לזהות עצירות אצל כלבים, היא במקרים בהם הכלב לא עושה צרכים כלל – ברגע שחלפו יותר מ-24 שעות בהן הכלב לא נתן צואה, דבר זה יכול להעיד על עצירות – יש לזכור, כי כלב אמור לתת צואה בין פעם אחת ל-5 פעמים ביום (תלוי כמובן, בכלב). ישנם עוד מספר פרמטרים אשר יכולים להעיר על עצירות לכלב ובין היתר: צואה שהינה קשה, קטנה ויבשה, כשהכלב מתאמץ לתת צואה, חוסר תאבון ובטן נפוחה. חשוב להיות מודעים לסימפטומים אלו ובמידה ומזהים אותם, לפנות לווטרינר, על מנת שזה יציע את הפתרון האיכותי והיעיל ביותר עבור שחרור העצירות אצל הכלב.

איך למנוע את העצירות?

בכדי למנוע עצירות אצל כלב, יש מספר פעולות בהן כל אחד יכול לנקוט ובין היתר: לדאוג למנוע מצבים של התייבשות – חשוב לדאוג, שהכלב ישתה כמויות גדולות של מים – כאשר, מומלץ לקנות לכלב מתקן מים לכלבים, אשר יכול להגדיל את כמויות המים אותן הכלבים ישתו בכל יום. צריכה של סיבים תזונתיים יכולה לתרום תרומה גדולה למניעת עצירויות אצל כלבים. כאשר, בחירת אוכל רפואי לכלבים, אשר עשיר בסיבים תזונתיים שכאלו, יכולה לסייע בהשגת המטרה – קיימת אפשרות להיוועץ עם הווטרינר, על מנת שזה ימליץ על המזון הרפואי המתאים ביותר עבור הכלב. פעולה נוספת בה ניתן לנקוט, היא למנוע מהכלב מללעוס דשא – כאשר, גם דשא ידוע כגורם להיווצרותן של עצירויות אצל כלבים.

חשיבותה של פעילות גופנית

מעבר לכל הפעולות אשר צוינו, גם לפעילות גופנית יש חשיבות והשפעה רבה על בריאות הכלב ובין היתר, בכוחה גם למנוע מצבים של עצירויות. בכדי לגרום לכלב להיות פעלתן, יש צורך לדאוג עבורו לגירויים שונים ואת הגירויים האלו הוא יוכל לקבל בצורה של צעצועים לכלבים. כל מי שמחפש אחר צעצועים לכלבים, עתיד לגלות מגוון רחב של אפשרויות, כאשר, ההמלצה היא להתמקד באותן אפשרויות, אשר בכוחן לאתגר את הכלב ולגרום לו לזוז.
כאמור, עצירות לכלב יכולה לקרות והיא יכולה גם לחלוף כלעומת שבאה. יחד עם זאת, מי שמבקש למנוע מהכלב שלו את הסבל אשר טמון בעצירות, ההמלצה עבורו היא לנקוט בכל אותן הפעולות – אשר רבות מהן הן פשוטות ליישום.

אולי יעניין אתכם לקרוא עוד על:
מה מותר לכלבים לכלבים לאכול ומה אסור?

עוד מאמרים